تاریخچه هدشات

هدشات ( Headshot ) عملی است که بخش اصلی بازی های اول شخص سبک شوتر یا همان تیراندازی را به خود اختصاص داده است ، اگر شما بازی شوتر اول شخص انجام داده باشید دقیقا می دانید درباره چه چیز صحبت می کنیم .هدشات برای پلیرها یک عمل رضایت بخش محسوب می شود ، مخصوصا اگر این عمل بدون یک اسلحه دور برد یا دوربین دار صورت پذیرد تاثیر آن دوچندان است و یک امتیاز مخصوص برای پلیر محسوب می شود.
واقعا سازندگان بازی ها از چه چیز الهام گرفته اند که شروع به پاداش دادن به یک شلیک خوب به سر هدف مورد نظر کرده اند ؟ واقعا در ذهن آن ها چه می گذشته که همچین تصمیمی گرفته اند ؟چرا این موضوع اینقدرجذاب به نظر می رسد ؟ مگرنه اینکه این شلیک هم چیزی مانند سایر شلیک هاست ؟

اما چیزی که غیر قابل کتمان است این هست که توانایی هدشات برای یک پلیر یک امتیاز و توانایی محسوب می شود که به آسانی از عهده دیگران بر نمی آید و این برتری در رقابت های چند نفره واقعا کمک بزرگی به پلیری که از این توانایی برخوردار است خواهد نمود.

اما چیزی که در اینجا به آن می پردازیم این موضوع نیست که شما هدف مقابل را با یک تیر از پا در آورده اید و یا هدشات عملی خشونت آمیز است ، چیزی که در مورد آن بحث می کنیم تاریخچه هدشات است.

برای اولین بار در سال 1992 بازی ولفن اشتاین wolfenstein 3D سبک شوتر را معرفی نمود و خیلی از گیمر های قدیمی بازی کردن را با این بازی آغاز کرده اند.این بازی به صورت تک نفره انجام می شد و به شما اجازه نگاه به بالا و پایین را نمی داد و همچنین از هدشات هم خبری نبود ، بازی بعدی Doom بود که در آن کمی آزادی عمل بیشتری داشتید اما باز هم از هدشات خبری نبود ، در واقع اولین بازی که به پلیر امکان انتخاب محل شلیک را داد virtual cop در سال 1994 بود ، اما اولین بازی که واقعا قابلیت هدشات داشت بازی James Bond Golden Eye بود که در واقع سیستم تیر اندازی در این بازی الهام گرفته از بازی virtual cop بود و سازندگان این بازی آن ایده را گسترش داده بودند.

، کم کم سازندگان بازی ها توانستند قابلیت درصد آسیب رسانی را با توجه به نقطه ای که به آن شلیک صورت می پذیرد را وارد بازی ها کنند و این امر به اهمیت و محبوبیت هدشات افزود وگر نه در Resident Evil نمی توانستید با یک شلیک به سر زامبی ها از دستشان خلاص شوید ! این قابلیت در بازی های مولتی پلیر یا چند نفره از ارزش حیاتی برخوردار شد و محبوبیت این عمل چندین برابر شد حال اگر کسی قدرت هدف گیری بهتری داشت در این بازی ها به یک ستاره تبدیل می شد

به آرامی حرکت آهسته یا اسلوموشن نیز وارد بازی شد و به هدشات پلیرها جلوه دیگری داد.حال پلیر می توانست شلیک خود را یکبار دیگر  و از زاویه ای دیگر دیده و به خود آفرین بگوید نمونه شاخص آن را در بازی Sniper Elite  می توانید ببینید.
حالا چه هدشات کرده اید و یا چه هدشات شده اید به خودتان افتخار کنید ، چون شما یک گیمر هستید و این هیجان را تجربه کرده اید اما عده زیادی هستند که این تجربه را نداشته و درکی از یک هدشات خوب ندارند !
منبع :کانتر باز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *