تفاوت Cdkey با Gift

در این پست به بررسی تفاوت Cdkey با Gift خواهیم پرداخت و جز به جز آن را تشریح می کنیم تا برای همیشه با خیال راحت و بدون دردسر خریدهای خود را انجام دهید و از بازی کردن لذت ببرید.

تفاوت Cdkey با Gift چیست؟

در برنامه استیم هنگامی که وارد بخش فروشگاه (استور) آن می شوید می توانید بازی هایی که برای فروش قرار داده است را برای خود خرید یا عملا Gift کنید و یا این بازی را برای دیگران خرید(گیفت) کنید و برای آن ها بفرستید هنگامی که بازی را به صورت مستقیم از استیم خریداری می کنید لینکی به شما برای فعال سازی آن بازی در درون استیم می دهد و پس از کلیک کردن بر روی آن لینک بازی برای شما Active فعال و پس از آن قابل دانلود می باشد. اما Cdkey را دیگر نمی توانید در داخل Steam خریداری کنید بعضی از فروشگاه های جانبی(غیر از استیم) اقدام به فروش Cdkey می کنند پس از خریداری Cdkey می توانید با وارد کردن آن کد در درون استیم بازی را فعال کنید پس در عمل این ۲ یک کار را انجام می دهد و هیچ فرقی بین آن ها نیست.

کدام بهتر است؟

در عملکرد Gift بهتر است زیرا بازی مستقیما در استیم خریداری شده است و امنیت بالاتری دارد اما بیشتر مواقع قیمت بازی هایی که در درون استیم خریداری می شود گران تر است اما اگر از فروشگاه های معتبر Cdkey خریداری کنید بدون هیچ نگرانی می توانید بازی خود را فعال کنید.نکته ای که بین این دو است علاوه بر قیمت و امنیت,Unactive شدن بازی است Cdkey های غیر معتبر و عملا اشتراکی بعد از مدتی از اکانت شما حذف می شود اما مهمترین مسئله قیمت کم آن نسبت به Gift می باشد که باعث می شود Cdkey را انتخاب کنید.

Cdkey ها از کجا تهیه می شوند؟

ناشر بازی پس از این که بازی خود را در استیم قرار می دهد شماره سریال هایی که همان Cdkey می باشد را در فروشگاه های مختلف با قیمت کمتر به فروش می رساند.

Region یا همان منطقه فعال سازی چیست؟

بعضی از کشورها هستند که ارزش پول آن ها نسبت به کشورهای دیگر کمتر است مانند کشور روسیه به همین دلیل قیمت یک بازی اگر در کشور آمریکا ۴۹ دلار باشد برای کشور روسیه ۲۹ دلار به پول آمریکا حساب می شود اما این بازی ها فقط قابلیت فعال سازی در همان کشور و با Ip همان کشور قابل بازی کردن هستند پس حتما گیفت هایی یا Cdkey هایی که خریداری می کنید باید دقت کنید که Region free باشند یعنی قابل بازی کردن در تمامی نقاط دنیا که معمولا قیمت بالاتری دارند.

چرا گیفت یا Cdkey وارد می کنم فعال نمی شود.

کشور عزیزمان تحریم است و امیدواریم یک روز تمامی تحریم ها برداشته شود با این وجود شما برای فعال سازی گیفت یا سی دی کی ابتدا باید IP خود را به کشور USA آمریکا تغییر دهید و سپس وارد برنامه استیم شوید و گیفت یا Cdkey خود را فعال کنید.

همچنین ببینید

نقشه غرب وحشی کانتراستریک

اگر طرفدار فیلم ها وسترن و ساختمان های چوبی این مدل فیلم ها هستید حتما …

یک نظر

  1. سلام
    آیا پس از فعال سازی cd key بازم هم باید V-pn روشن باشه یا میتوان خاموشش کرد؟
    آیا با خاموش کردنش مشکلی درون بازی به وجود نمیاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *