درباره DLC چه می دانید؟

(DLC) که مخفف عبارت (Downloadable Content) هست در اصطلاح به معنی محتوای قابل دانلود است. این محتوا میتواند شامل خط داستانی جدیدی درون بازی باشد یا مد ها و نقشه های جدیدی به بازی اضافه کند. به طور خلاصه مواردی که تاکنون به عنوان (دی ال سی) به بازی ها اضافه شده اند را می توان به صورت دسته بندی زیر نمایش داد:
خط داستانی و مراحل جدید در بازی
نقشه های جدید
اسلحه های جدید
لباس های جدید برای شخصیت ها
شخصیت های جدید و قابل بازی
مد های جدید مانند TEAM DEATHMATCH

شرکت های سازنده بازی به دلایل مختلف اقدام به عرضه (DLC) برای بازی های خود میکنند که از آنها می توان به کسب سود بیشتر از طریق فروش این (DLC) ها و همچنین تبلیغات مجدد برای بازی اصلی خود اشاره کرد. (DLC) ها هم به صورت پولی عرضه میشوند و هم رایگان. برای مثال کمپانی راک استار تمام (DLC) های بازی (GTAV) را به صورت رایگان عرضه میکند. اما شرکت اکتیویژن (DLC) های سری بازی های (Call of Duty) را عمدتا برای فروش عرضه میکند. قیمت (DLC) ها معمولا 20 دلار تعیین میشوند ولی قیمت های کمتر و بیشتر از این نیز مشاهده شده است.

(DLC) ها معمولا از طریق سایت شرکت سازنده بازی و کنفرانس های معروف معرفی میشوند و بسته به دستگاه شما از طرق مختلف قابل دریافت هستند. به عنوان مثال برای دریافت DLC بازی ها بر روی کنسول پلی استیشن باید به استور پلی استیشن ( Playstation Store ) مراجعه کنید. مایکروسافت نیز برای ارایه (DLC) ها همچین مکانیزمی را دارد.

به دلیل عدم امکان خرید توسط کارت های اعتباری در ایران برای پرداخت هزینه (DLC) ها در ایران می توانید از گیفت کارت های موجود در بازار با عنوان (PSN GIFT CARDS) یا (XBOX GIFT CARDS) استفاده کنید. به این صورت که بسته به دستگاه خود و قیمت (DLC) مورد نطر باید کارت مربوطه را تهیه کنید. مثلا یک کارت 20 دلاری پلی استیشن. سپس کدی که بر روی کارت درج شده است را در پلی استیشن استور ثبت ( Redeem ) نمایید تا مبلغ مورد نظر به حساب شما اضافه شود. سپس از طریق استور DLC مورد نظر را پیدا کرده و خریداری نمایید.

همچنین ببینید

نقشه غرب وحشی کانتراستریک

اگر طرفدار فیلم ها وسترن و ساختمان های چوبی این مدل فیلم ها هستید حتما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *